ACTUALIDAD INFORMATIVA DE PIMEM

Información actualizada de interés

Perfils de PIMEM. Entrevista a Gemma Balanzat, Directora Financera de Perfumeries Aures

  1. Quants d’anys fa de la primera tenda d’Aures? Què ha canviat de llavors ençà en el món de la perfumeria?

La primera perfumeria AURES es va obrir l´any 1966

El món de la perfumeria, com tots els negocis ha evolucionat moltíssim. No té res a veure la perfumeria d´avui en dia, a la perfumeria que dirigia el nostre pare en Josep Balanzat.

En aquells moments, els concessionaris de perfumeria a les illes Balears, eren molt pocs, Aures, La Central i Rillova.

Anys més tard, vers l´any 1988, van començar a introduir-se nous perfumistes dins la perfumeria de Mallorca ( Cañaveral, Tintín i Perfumeries a pobles), però encara es tractava d´un tipus de mercat on l´empresa mitjana podia fer bona feina. En el nostre cas com la resta que he anomenat, érem concessionaris en exclusiva de les marques més importants de perfumeria, com CHANEL, C.DIOR, grup E.LAUDER, LVMH, LOREAL…… Això volia dir que treballàvem tots més o menys amb les mateixes condiciones, ja que érem tots petita i mitjana empresa, i els nostres recursos econòmics sortien tots del nostre negoci que era la perfumeria.

Amb el pas del temps ha passat a la perfumeria el mateix que ha passat a la major part de l´empresa mitjana. S´ha produït una concentració de capital en mans de:

. multinacionals de perfumeria com el cas se SEPHORA( és una cadena de perfumeries propietat de LVMH que són a la vegada distribuïdors de DIOR, GIVENCHY, KENZO..)

. fons de inversió : hi ha cadenes de perfumeria que són propietats de fons de inversió , per exemple DOUGLAS.

. cadenes amb més de 150 punts de venda com és el cas de PRIMOR, i altres cadenes com DRUNI, etc…

La petita i mitjana empresa casi tota d´origen familiar, ho té molt complicat, però no impossible. Per això de cada vegada el que abans era un món on cadascun es podia guanyar la vida amb totes les dificultats i avantatges que té la petita i mitjana empresa , s´ha convertit en un món de lluita contínua on cada dia has de cercar nous mitjans per créixer a llarg termini

.2- Hi ha nacionalitats o perfils més posats en el món dels perfums i que se poden considerar “entesos en el tema” o la publicitat s’ha encarregat de crear un consumidor homogeni de compra compulsiva?.

En el cas de PERFUMERIES AURES, el nostre mercat és en un 90% turístic. És a dir els nostres clients varien depenent de la zona on estan ubicades les nostres perfumeries.

Són en aquest ordre  el clients més importants que tenim: alemanys, anglesos, francesos, Europa de l´est i Rússia i en últim lloc espanyols.

Per respondre a la pregunta que em fas, et diria que dins el món on vivim ara, el perfil de milenars estan molt al dia amb les xarxes socials, ja que han crescut amb elles i no només dins el món de la perfumeria sinó en qualsevol món on ells es moguin, igual passa amb les generacions que tenen de 20 a 30 anys.

Diferent és la gent de 40-55 anys i la gent més gran. Aquest sector si bé si que coneixen les xarxes socials; aquestes no tenen tanta influència en les seva intenció de compra.

Per tant et diria que no existeix per sort un consumidor homogeni de compra compulsiva, sinó que existeixen diferents perfils de consumidors en funció de l´edat i altres factors, el que permet també tenir una gestió més diversa del nostre negoci.

3-      Tant en el cas de les dones com dels homes, quins són els elements que fan que comprem un perfum o un altre?

En ambdós casos, el que fa que el consumidor sigui home o dona compri un perfum o un altres és majoritàriament la publicitat, en un 95%. Després sempre hi ha consumidors que va a cercar el seu perfum ,aquell que s´adapti més a la seva personalitat sense està dirigit per ningú, però són una minoria.

4-      La COVID  ha accelerat el comerç electrònic en molts de sectors. Com vos ha afectat la pandèmia i quina opinió te mereix la creixent demanda per internet? Com qualifiques aquesta temporada d’estiu?

               La COVID en el nostra cas ha tingut un impacte molt gran ja què el nostre mercat és en un 90% turístic, com he comentat al principi. Malgrat això, les empreses petites i mitjanes amb recursos financers i una bona gestió han pogut subsistir.

A la nostre empresa,  si podem dir que la pandèmia va accelar el comerç electrònic. Aquest era un punt que teníem en projecte i que vàrem decidir implantar. En aquests moments, estem fent feina amb el comerç electrònic per tenir-lo enllestit per l´any 2022. La lentitud d´aquest procés es deguda a que les multinacionals de perfumeria tenen els  seu ritme a l´hora de donar el vist i plau.

Per respondre a la pregunta de com qualificaria aquesta temporada: és molt millor que la temporada del 2020, però no s´ha arribat a les vendes que teníem el 2019.

5–      Si no haguessis format part de l’equip d’Aures a què t’hagués agradat dedicar la teva vida professional?

                Si no hagués format part de l´equip d´Aures, m´hagués dedicat al que hem dedico el meu temps lliure. Som una apassionada del món de la fitoteràpia i de l’aromateràpia.

                És un món lligat a la perfumeria també, ja que antigament tots els perfumes i cremes  es feien a partir de preparats d´olis essencials i essències florals. El que canvia,  és que aquesta branca està  més lligada a la terra i a la persona en sí mateixa.