Actualitat

Informació actualitzada d'interès

Unes xifres de l’atur desastroses i preocupants

L’ocupació s’ha desplomat a Balears “un mes més” i és “la major caiguda de tot el país” amb un creixement de l’atur del 62,1% respecte al mes d’abril de 2019 i un 15,6% respecte a març d’enguany. Aquestes dades “preocupen” el president de la Federació de la Petita i mitjana empresa de Mallorca (PIMEM), Jordi Mora. “Són desastrosos, però estem travessant una crisi sense precedents i sabíem que aquests mesos anaven i seran molt difícils per a tots” explica Mora.

Aquestes xifres no reflecteixen el nombre de treballadors que es troben en un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació pel que les dades reals “són fins i tot pitjors” segons afirma el president de la federació.

Amb una economia sustentada pel sector turístic “era d’esperar” segons Mora que la xifra d’aturats es disparés a l’abril. “El turisme és la nostra gran font de riquesa, sense ell, la nostra economia es ressent greument. Hem de preparar-nos per a una temporada complicada i diferent”.

Aquesta crisi segons PIMEM també pot ajudar a Balears a diversificar el seu poder econòmic en altres branques a més de la turística. “Hem d’aprofitar aquests moments per a repensar el model laboral i empresarial de Balears. És clar que el turisme sempre serà una peça fonamental en el nostre esquema, però hem d’aprendre a apostar per altres sectors com l’industrial i el producte local” continua Mora.

La caiguda turística d’aquest 2020 ha de servir-nos segons el president de PIMEM per a canviar el model turístic. “En l’última crisi no vam saber canviar i dirigir-nos cap a la qualitat en comptes de la quantitat. Aquesta és l’oportunitat per a fer un pas cap endavant i apostar per aquest turisme”.

Tirarem endavant

D’altra banda, des de PIMEM es creu fermament en què el Balears “aconseguirà tirar endavant” una vegada mes. “La força i el convenciment d’empresaris, treballadors i classe política aconseguiran que la comunitat torni a recuperar el seu estatus” assegura Jordi Mora.

El treball diari i l’esforç aconseguiran tirar endavant aquesta situació. Aquesta afirmació es creu fermament en PIMEM, que “no podem quedar-nos en la queixa permanent, això no suma ni aporta res” i aposten també per no fer molt de “soroll” amb les xifres negatives i “continuar treballant”.

“Era clar que l’aturada econòmica anava a provocar dades negatives. Però tirarem endavant. Hem d’aixecar les persianes dels nostres negocis i remar tots junts” finalitza Jordi Mora.