Actualidad

Información actualizada de interés

Consell de Mallorca i PIMEM engeguen aquest Nadal la campanya “Producte local és futur”

Tant la patronal com la institució remarquen la necessitat de prendre consciència sobre com d’important és comprar productes fets a Mallorca i pensant amb la diversificació econòmica i el futur laboral dels joves

Seguint amb la campanya Local 100% del 2020 aquest any el Consell de Mallorca i PIMEM han aplicat una “petita variant” a l’eslògan; Producte local és futur. Tant la institució mallorquina com la patronal volen transmetre a través d’una sèrie de productes i, uns nins i nines com a models, la necessitat de pensar que el consum local pot donar molta força a la indústria mallorquina. Se trata segons PIMEM “de prendre consciència que si la indústria té força, se mantenen llocs de feina i, de cara a un futur, diversificam i donam oportunitats als joves que puguin treballar en altres sectors que no siguin només el turisme”.

El conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora ha assegurat en la seva intervenció que “promocionar l’economia local és condició imprescindible per a un desenvolupament sostenible de la nostra illa, ja que contribueix a crear llocs de feina dignes i oportunitats per a tothom, i implica una producció i un consum amb menys impacte mediambiental. Aquests són objectius de l’Agenda 2030, els quals Mallorca no pot deixar de banda”. Per això, ha remarcat, “la col·laboració entre el Consell i la PIMEM és clau, perquè aquests objectius requereixen l’implicació de tots i totes, i les aliances entre agents”.

Per la seva part el president de PIMEM, Jordi Mora, ha assegurat que amb aquesta nova edició de la campanya “es dóna continuïtat a una idea troncal dins la patronal; donar suport a la producció local no com un fet de solidaritat sinó de convicció i fermesa de què és el millor i el més necessari per seguir diversificant la nostra economia”.

Des del departament de Màrqueting i Comunicació de la PIMEM i l’agència de Manacor Disstint asseguren que la campanya vol connectar el producte local (mitjançant uns determinats productes per la impossibilitat de què surtin tots) i el futur representat per uns nins i nines contents de poder compartir aquests elements i gaudir-ne en aquest cas, a través del joc.  El periodista i responsable de comunicació de la PIMEM, Joan Vives assegura que “des del principi vam tenir clar que haviem de superar la tristesa i l’ambient gris que havia provocat la pandèmia. Voliem transmetre la potencilitat de futur que tenen els nostres productes i, sent conscients de com d’important és el consum local, seran els nostres fills o nets qui se’n beneficiaran”.

La campanya consta de 9 fotografies on es representa el sector agroalimentari, moda ceremista i industrial i es durà a terme al llarg dels dies que queden del mes de novembre i durant tot el mes de desembre. El projecte rep el suport del Consell Insular per la seva contribució a la promoció de l’economia de Mallorca, en el marc de la convocatòria de subvencions de 2021.