Comença la campanya de la “Panera Solidària de Nadal” compromesa amb la gent gran i el producte local
A més d’aquests tres organitzadors, la Fundació La Caixa, CaixaBank i Creu Roja són les 3 altres grans entitats que donen el seu suport a aquesta iniciativa. La panera compta a més amb la col·laboració de Ones Moda, abbacino, Disset, Oli de Mallorca Denominació d’Origen, Flor d’Ametler i Tot Herba. Un 20% de l’import de la panera es destinarà a persones majors, que viuen soles, en situació de pobresa i vulnerabilitat durant aquestes festes de Nadal.
El president de la PIMEM, Jordi Mora ha assegurat que “hi ha tres pilars fonamentals en aquesta iniciativa, productes de qualitat, el producte local i la solidaritat”. La panera comptarà amb 30 punts de venda, els 19 establiments d’Agromart i els 11 d’Ones Moda. La campanya compta amb dues “paneres” una de 30 a euros i l’altra de 60 les quals es posen a la venda amb un preu rebaixat de fins al 50% . Per a Mora “el valor està en la capacitat que té la iniciativa privada de generar idees i tancar campanyes solidàries en un temps rècord”.
Rafel Figuera, membre de Agromart, ha destacat la coordinació entre les empreses i institucions participants recordant la importància d’aquesta doble vessant; la solidaritat i el producte local.
Josep Roquer, director de la SER, assegura que “són moments difícils per a molta gent gran i des del principi es van preguntar que fer per a ajudar a aquest col·lectiu donant amb la idea de la Panera Solidària de Nadal”.
Joan Batle de Creu Roja ha assegurat que la iniciativa els va agradar des del primer moment recordant que “si ja és difícil durant tot l’any estar prop dels majors i gent que el passa malament quan arriben aquestes dates es fa encara més dur per a ells”.
Diego Riera, de la Fundació de la Caixa, ha recordat que “la solitud és una problemàtica que no es veu i per la qual passen moltes persones majors i d’aquí la gran feina que fan els actuals programes de la Fundació per a pal·liar aquest problema”. Riera ha afegit que la Panera Solidària de Nadal “és una iniciativa extraordinària i posada en marxa en un temps rècord i esperen poder estar a alçada del repte”. CaixaBank ja ha comprat 150 “paneres”.