ACTUALIDAD INFORMATIVA DE PIMEM

Información actualizada de interés

Entorn PIME. Entrevista a Héctor Romero de C3PO sobre la campanya del producte local. “Sense unes polítiques que afavoreixin als productors locals no hi haurà cap campanya de comunicació que aconsegueixi salvar el producte local”

Una campanya per estimular el consum del producte local al Mercat de l’Olivar ha depertat l’interès dels mitjans de comunicació per la seva creativitat i el corresponent impacte. El departament de comunicació de PIMEM ha volgut conèixer un poc més de com aquesta agència de Palma ha construït el missatge publicitari i ha estat capaç de col·locar dins l’agenda periodística aquesta campanya. Hem entrevistat al fundador i CEO de C3PO, Héctor Romero.

1-      Abans de començar la campanya quina informació tenieu per activar “la pluja d’idees” i  construir les creativitats?

Aquesta campanya forma part d’una estratègia més ampla i a llarg termini, formada a la seva vegada per campanyes recurrents que fem per a cada estació de l’any. Sabíem que volíem enfocar-nos en el producte com a tal, dignificar-lo i tornar-li el valor que sempre ha tengut per a la gastronomia casolana de tota la vida. Perseguint aquest efecte impactant a primer cop d’ull, vàrem decidir centrar-nos en els colors vius i atractius que caracteritzen els productes frescos i de qualitat que es troben al Mercat de l’Olivar. Aquesta decisió ens va guiar a l’hora de crear les imatges i les paraules representatives per a la campanya. La idea mare de la proposta era ressaltar les peces publicitàries amb una gràfica colorida i una contundència verbal simplista, per tal de cridar més l’atenció en els diferents suports visuals, com ara cartells, el web del mercat i les xarxes socials.

2-      Una de les coses que crida l’atenció es com el producte concret destaca i crida l’atenció. Per què s’aposta per aquesta simplicitat?

Apostàrem per aquesta simplicitat perquè volíem que el producte fos el veritable protagonista de la campanya. Sabíem que els colors vius i autèntics dels productes frescos i de qualitat del Mercat de l’Olivar serien capaços de destacar per ells mateixos. Utilitzant una paleta cromàtica única per a cada disseny i cuidant al màxim la il·luminació i l’edició de les fotografies, vàrem aconseguir un resultat visual impactant però senzill. Aquesta simplicitat visual no només fa que el producte destaqui, sinó que també ajuda a transmetre l’essència i els valors del mercat: frescor, genuïnitat i qualitat.

3-      Quines reaccions heu tengut de la campanya?

L’acollida ha estat molt positiva, de fet són diferents els mitjans de comunicació i els particulars que ens han anat transmetent aquesta sensació d’haver aconseguit, al manco en part, l’objectiu: ser capaços de captar la mirada la clientela habitual i esporàdica del mercat, tot d’una entren al recinte, posant en valor l’ànima dels mercats tradicionals: al qualitat del producte que comença atraient-nos pel seu aspecte i acaba conquerint-nos el paladar del seu gust incomparable.  

4-      Al marge d’aquesta campanya creu que el producte local mereix més contigut racional o emocional?

El producte local, molt arrelat a les experiències gastronòmiques d’infantesa, a la cultura culinària familiar, és, baix el meu punt de vista, un còctel d’emocions i sensacions. Trob, trobam a C3PO USALAFUERZA, que la millor manera de comunicar les seves virtuts és apel·lant als seus atributs emocionals, a les arrels dels primers records d’aquells sabors tan especials que ens conqueriren de ben petits. Al mateix temps, no podem deixar mai de banda que per a la nostra salut com per a la de l’economia autòctona, apostar pel producte de proximitat és una aposta segura.

5-      Pot la publicitat influir cap un canvi de  comportament a l’hora de consumir més  producte local o creu que és una lluita que no només ha de quedar en mans de la comunicació?

Com la majoria de coses, no és un tema senzill. És evident que sense comunicació cap el consumidor final, qualsevol producte està condemnat a morir, però també coincidirem en què sense unes polítiques que afavoreixin als productors locals, treballant perquè els seus negocis siguin rendibles i es garanteixi el relleu generacional, no hi haurà cap campanya de comunicació que aconsegueixi salvar el producte local.