ACTUALIDAD INFORMATIVA DE PIMEM

Información actualizada de interés

Entrevista a Juana Verger, CEO Fundadora de Johannis Es Garrover de Mallorca

“La concienciació cap el producte local és indispensable”

  1. L’estiu passat i va haver una frase icònica i fruit de la crisi econòmica que deia: “han donat més es garrovers que els hotels”. Pels que no coneixen aquest cultiu, quina evolució ha experimentat aquests darrers anys?

Ens dedicam al món de les garroves des del 1945 quan va començar el meu padrí, Joan Martín. Duem tota la vida fent feina amb les plantacions i els arbres. Hem vist l’evolució que ha passat i com s’ha passat a apreciar realment aquest producte. És cert que tot torna, la terra estira i som el que mengem. Hi hauria d’haver més conscienciació sobre l’agricultura ecològica i estem contents tant per l’evolució del preu com d’aquest producte tan típic de la nostra terra.

  1. En el vostre cas, Es Garrover, com comença tot i en a quin punt vos trobau com empresa?

Productes Martín, ubicats a Llucmajor són un magatzem agrícola que té transport. Som una societat agrària de pagesos. Es Garrover de Mallorca és l’empresa que vaig fundar i la marca són els productes Johannis, que són tots els productes derivats de la garrova ecològica de Mallorca. Sorgeix gràcies a l’empresa familiar i vaig poder crear aquest concepte que és l’evolució d’una tradició de 3 generacions. És la versió moderna del que és la garrova per la nostra família. Es Garrover va començar l’any 2015 com un concepte d’innovació i evolució de l’agricultura ecològica i del producte gourmet com és la garrova d’aquí avui en dia.

 

  1. De la varietat de productes que surten de la garrova quins són els més demandats a l’estrager? I a Mallorca?

Nosaltres hem anat durant 4 anys seguits amb APAEMA, Cambra de Comerç i la Conselleria d’Agricultura a una de les fires més important del món, Biofach. A poc a poc s’està posicionant la garrova al mercat perquè no es coneixia i cada dia hi ha més demanda. El primer objectiu era establir-mos a Mallorca i que ho coneguessin tots els mallorquins per després anar sortint cap a la península i l’estranger. Estam entrant a Alemanya i ens interessen els països nòrdics.

  1. Hi ha empreses de determinats sectors que tenen seriosos problemes per trobar mà d’obra, innovar, exportar…Quins són el reptes de les empreses que estau lligades al sector primari?

Donar-mos a conèixer. Forma part de la junta d’APAEMA i form part com a productora i elaboradora de CBPAE certificadora ecològica. És complicat entrar en els lineals de venda, però la conscienciació cap al producte local és indispensable. Ha estat un any molt difícil pel sector.

  1. Joana, de no estar al cap davant de Johannis a què haguessis dedicat la teva vida professional?

Fins fa un any i mig era directora d’una entitat bancària financera. Duia les dues coses a la vegada fins que es va produir “la crida de la terra” i vaig decidir deixar el banc i ajudar a la meva família amb productes Martín i dedicar-me als meus productes personals i crear i innovar a productes ecològics de garrova de la marca Es Garrover de Mallorca amb Johannis, que és Joan i Joana i garrova amb alemany. Bàsicament els meus valors han estat la tradició de la família, la terra i intentar sinergies amb diferents empreses de Mallorca com és el cas del gelat Jop. Tenim altres idees per emprar altres infraestructures d’altres marques d’aquí per compartir la marca. La nostra fàbrica está a Sóller, és un centre ocupacional de discapacitat. Fa 5 anys que tenim centres d’I+D de receptes i estic molt contenta. Esper crear més producte i que es pugui estendre per tot el món.