ACTUALIDAD INFORMATIVA DE PIMEM

Información actualizada de interés

SME United. FP Les tecnologies digitals i la IA al centre de les estratègies d’aprenentatge del futur

“L’aprenentatge digital és un actiu estratègic per millorar l’atractiu dels itineraris d’educació i formació professional (FP). A més, pot donar suport a l’aprenentatge pràctic que és molt demandat per desenvolupar les competències adequades per als llocs de treball que ofereixen les pimes”, ha afirmat Valentina Guerra, directora d’Afers Socials i Política de Formació de SMEunited durant la reunió de directors generals de Formació Professional organitzada pel Presidència belga el 18 de març de 2024.

Centrant-se en la digitalització i l’impacte de la intel·ligència artificial (IA) en l’FP, Valentina Guerra ha confirmat tot el potencial de l’aprenentatge digital i ha recordat la importància de continuar invertint en aquest procés. La realitat estesa pot oferir oportunitats per a un aprenentatge més pràctic. Per exemple, en el sector de la construcció, un estudiant pot aprendre cada pas de la renovació d’un bany gràcies a l’ús d’assistents cognitius i IA.

La realitat virtual també s’utilitza a Alemanya per millorar l’aprenentatge d’habilitats ecològiques en la indústria de l’energia eòlica. Si l’aprenentatge digital apareix com un actiu estratègic per a les futures polítiques d’FP, l’aprenentatge presencial continua sent fonamental per desenvolupar competències transversals i transversals. “SMEunited dóna suport a l’ús de tecnologies digitals alhora que recorda la importància de preservar els processos d’aprenentatge en persona. Combinar de manera eficient l’aprenentatge digital i presencial serà un element clau per oferir formats d’aprenentatge d’alta qualitat, adaptats a les necessitats del mercat laboral i capaços d’atreure nous estudiants en itineraris d’FP”, va concloure.