Actualidad

Información actualizada de interés

Huguet presenta les seves noves col·leccions marcades per la innovació i la internalització

Les darreres propostes les signen grans noms de l’arquitectura i el disseny d’arreu del món

Seül està a 9770 quilòmetres de distància de Mallorca. Nova York a 6291. Hong Kong a 10126. Però els quilòmetres, al 2021, no són cap obstacle per fer arribar peces de ciment fetes a mida a qualsevol racó del món, i més si la fàbrica d’origen s’ubica a un punt tan interconnectat amb el món com són les Illes Balears i es neutralitzen les emissions de CO2 que genera el transport.

Huguet ha presentat avui els projectes més destacats que ha fet aquests darrers anys. Molts d’ells s’han instal·lat a diferents ciutats d’Espanya, d’altres a Nova York, Milà, Londres, Hong Kong o Seül. Projectes que signen arquitectes de prestigi internacional com MVRDV, Caruso St John o Sergison Bates i dissenyadors com Lluís Clotet, Patrícia Urquiola o Alfredo Häberli. No tots els que ho signen són consagrats, altres són professionals joves que s’estan fent un lloc dins el panorama nacional i internacional.

Entre els projectes que es poden veure a l’exposició que ha inaugurat Huguet hi ha els de MVRDV + GRAS que consisteixen en un hotel a Berlín i el projecte urbanístic a la plaça Gomila de Palma de la mà del grup Camper. Pel que fa al projecte de Caruso St John es tracta d’una galeria d’art a Dinamarca i el de Sergison Bates és un conjunt d’habitatges a Bèlgica. A més d’aquests també s’hi poden veure les propostes que han fet els dissenyadors i arquitectes Apt London, Casper Mueller Kneer, GFA2 Architects + Urtzi Grau, Isla, Lázaro Rosa-Violán, OHLAB, Sella Concept, Teo Yang i Wingardhs.

A l’exposició també s’hi poden veure les peces que conformen alguns dels projectes singulars que s’han produït per marques com Camper, Manolo Blahnik o Nike. La proposta de Nike està signada per Kinzo i consisteix en un conjunt de mobiliari fet expressament per a la seu central de Nike a Europa que està elaborat amb soles de sabates reutilitzades. Les rajoles hidràuliques triangulars de la botiga de Manolo Blahnik de Hong Kong la signen els arquitectes Nick Leith-Smith. La de Camper és una botiga a París dissenyada per Archilles Gabriel, el director creatiu de Camper Lab.

Work in progress

A més de la presentació de les col·leccions ja produïdes i instal·lades, a la fàbrica d’Huguet també s’hi pot veure el work in progress dels projectes que s’estan elaborant en aquests mateixos moments projectats per Lluís Clotet, Moneo Brock, Tomás Alonso i l’agència de disseny Pentagram. Aquesta darrera proposta, amb la que és una de les agències de disseny més importants del món, consisteix en un treball conjunt dels dissenyadors Astrid Stavro, Giorgia Luppi, Jody Hudson-Powell, Jon Marshall, Luke Powel, Matt Willey, Sascha Lobe i Yuri Suzuki, que estan treballant amb tota una línia de rajoles,  mobiliari i objectes que inclourà, per exemple, una rajola dissenyada amb posidònia que quan, amb un telèfon mòbil, s’hi passa per sobre l’AR (realitat augmentada) s’hi poden veure praderes de posidònia de les Illes Balears.

Assistents

Entre els assistents a la inauguració d’Huguet hi destaquen dissenyadors com Jasper Morrison o Astrid Stavro i els  Premis Nacionals Sybilla, Lluís Clotet, Pablo Martín i Elias Torres.   Entre els arquitectes destacats han acudit a la cita Carme Pinós, Juan Herreros o Josep Lluís Mateo. També hi ha hagut representants del món polític que han estat encapçalats per la presidenta de les Illes Balears Francina Armengol i la vicepresidenta i consellera de Cultura de Mallorca, Bel Busquets.

Obrir l’artesania al món

El director d’Huguet, Biel Huguet ha explicat que les noves col·leccions són una continuïtat a l’aposta d’Huguet pel disseny i per posar al dia un producte tradicional com és el terrazzo i les rajoles hidràuliques, “primer vàrem recuperar les rajoles hidràuliques que s’havien deixat de fabricar, després convertirem els productes tradicionals en productes contemporanis, ara estam en el moment de poder-ho compartir amb el món”. Huguet, de fet, segueix la corrent europea de posar en valor la producció artesana, i a més, ho fa, pensant en l’economia circular, la reducció de l’impacte mediambiental i la neutralització de les emissions de C02.

 

Fent una comparativa amb el món literari, Biel Huguet explica que “volem fer poesia en el món de les rajoles; la poesia és minoritària, singular, eterna, detallista, enfront de la literatura de best-sellers que són més comercials i arriben a més gent, però que sol ser gent amb unes altres inquietuds. Creim en l’artesania, en l’arquitectura, en el disseny i en la bellesa”.

 

Exposició oberta al públic

L’exposició estarà oberta al públic des de dilluns 16 fins al proper divendres 27 (els dies laborables) a la fàbrica de Campos. Els interessats podran visitar-la de les 9h a les 13.30h.