AEPIB i PIMEM volen més promoció local i presència internacional
La Federació de la Petita i mitjana empresa de Mallorca (PIMEM) ha presentat l’adhesió de L’Associació d’Empreses Productives dels Illes Balears (AEPIB) al seu organigrama. “Això és una aposta clara pel producte local i de proximitat” ha assegurat Jordi Mora, president de PIMEM durant la roda de premsa de presentació.
AEPIB neix per la unió de, actualment, “40 productors” que tenen com a objectiu posar en comú la seva “experiència, tradició i ofici”; per a aconseguir posar en valor la marca “producte balear” ha explicat el seu president, Biel Huguet.
“Estam davant un moment molt important per a nosaltres. Gràcies al suport i embranzida de PIMEM estam segurs que aconseguirem fer un bot qualitatiu i dotar de major protagonisme a les empreses productores de balears” ha continuat Huguet.
El president de AEPIB ha aclarit que el producte local està sofrint un “repunt important de la seva valoració” ja que cada vegada són més els ciutadans que valoren “el producte elaborat a les illes i que prefereixen comprar aquest i no un altre”. Aquesta sensibilització de la societat està provocant que “després de 10 anys” on el teixit empresarial local “ha estat colpejat durament”, ara aquestes empreses estiguin experimentant un creixement que li genera “esperança”.
A més, Huguet ha assenyalat que es durà a terme una exposició sota el títol ‘Made in Mallorca’ que pretén fomentar el producte de l’illa i en què participarà la AEPIB. “És una mostra dels productes elaborats per empresaris de Mallorca i que pot obrir la porta a futurs negocis tant nacionals com internacionals”.
La presentació també va comptar amb la presència d’autoritats públiques del Govern dels Illes Balears i del Consell de Mallorca; com són Jaume Alzamora, conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local; Vanessa Rosselló Garí, directora de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular del Govern; Joan Font, director insular de Promociò Econòmica i Producte Local.