La Associació Empreses de Productes dels Illes Balears es marca com a objectiu l’exportació a Europa
La AEPIB assegura que són moments decisius per a fer costat al sector si es vol realment contribuir a més i millor diversificació econòmica.
L’Associació adherida PIMEM defensa la necessitat de mirar cap a mercats internacionals però sense deixar de costat la labor de continuar creixent entre el consumidor local. “És una doble tasca i igual d’important, acostar la bona producció a la gent de l’illa i promocionar-se a Europa amb l’avantatge que suposa anar de la mà de la marca Mallorca per exemple”, segons el seu president Biel Huguet. Per a Huguet el producte que surt de la nostra illa “té molt bona acceptació pel seu disseny i qualitat i, tenir un marc de referència com la nostra illa, és sense cap dubte la millor carta de presentació”.
Però per a aquest doble objectiu Huguet espera que “el GOIB vagi més enllà del suport institucional que ha ofert des del primer moment i que es concreti a curt termini en partides pressupostàries”. El president de l’Associació assegura que “és el moment de reconèixer amb fets i no sols amb paraules la diversificació econòmica existent que, al marge del pes que tingui en l’economia balear en comparació amb l’hostaleria, mereix el màxim suport pensant en la necessitat de consolidar i fer créixer diferents models productius”.
La AEPIB assegura que el seu objectiu no sols és la promoció dels productes locals sinó que darrere d’aquest treball hi ha el de consolidar empreses amb l’objectiu de créixer, crear llocs de treball i, en definitiva, continuar apuntalant tant el sector agroalimentari com l’industrial de Mallorca.
L’associació actualment compta amb dos grans puntals productius; l’agroalimentari i l’anomenat “Hàbitat” on pertanyen empreses relacionades amb la construcció. Sobre el primer sector Huguet assegura que “la pandèmia ha despertat un veritable interès sobre el producte local i ara el repte està a esperar que es mantingui i augmenti el consum del nostre producte”. En aquest sentit es torna a marcar com a objectiu ser present de nou en la fira de Biofach, a Nuremberg. Al costat de la promoció internacional del sector agroalimentari es fa indispensable dissenyar campanyes de comunicació per a arribar al client local i d’aquesta manera a poc a poc guanyar quota de mercat intern. Hàbitat per la seva part ja és un sector que fa anys que està lluitant en diferents fronts com el de la internalització i l’adaptació dels seus dissenys a mercats molt exigents.
Un tercer objectiu és el de la digitalització. La AEPIB crearà una nova pàgina web per millorar els continguts i donar veu i imatge a tots els associats. La nova web vol ser un punt de trobada entre els socis, els clients, els mitjans de comunicació i els proveïdors. Es tracta de crear una “finestra” per a promocionar els productes i les empreses que formen part de l’associació i a la vegada tenir una connexió amb les millors plataformes digitals.