PERFILS DE PIMEM. Maria Canals executiva de TVSSCS: “Proporcionem Solucions Logístiques integrals, que inclouen, transport marítim, aeri i terrestre a tot el món, emmagatzematge i distribució.
- Son vostès una empresa de transport internacional però ara l’atenció està centrada en el Regne Unit i arrel del Brexit. Com està la situació en aquests moments?
Tal i com vostè afirma, NADAL FORWARDING / TVS SCS (Supply Chain Solutions) som una empresa multinacional amb estructura pròpia en 15 països entre Àsia, Europa, Oceania, i Amèrica Centre i Sud, comptem amb 45 delegacions pròpies en aquests emplaçaments i donem cobertura operativa pràcticament a tots els països del món, ja que formem part de la WCA (World Cargo Alliance), l’associació d’empreses transitàries més important a nivell mundial actualment. Això ens permet tenir agents directes allà on no tenim estructura pròpia.
Proporcionem Solucions Logístiques integrals, que inclouen, transport marítim, aeri i terrestre a tot el món, emmagatzematge i distribució. Com a operador logístic integral, som agents de duanes i gestionem directament els despatxos i tràmits duaners dels nostres clientes.
La sortida del Regne Unit de la Unió Europea a l’inici d’aquest 2021 ha fet efectiu el restabliment dels controls duaners pels moviments de mercaderies entre els dos països. Això ens ha portat a tenir una operativa de duanes molt més complexa, amb canvis importants en l’intercanvi de mercaderies amb el Regne Unit, la qual cosa ha obligat a moltes empreses a reduir o aturar les transaccions comercials amb aquest país. Després de gairebé 2 mesos des de l’inici del brexit, no s’ha avançat gaire en trobar solucions per millorar l’agilitat dels tràmits duaners i això no afavoreix la normalització de l’activitat comercial.
- Com poden vostès ajudar als empresaris mallorquins? Què poden fer de diferent respecte a altres empreses de logística?
Tal com li he dit abans, nosaltres som Agents de Duanes, de fet els inicis de l’activitat de l’empresa a l’any 1979 van ser només com Agència de Duanes i més endavant vam començar a oferir serveis de transport internacional. Això ha sigut determinant a l’hora de fer front a la nova situació duanera amb el Regne Unit, des de l’inici vam crear un grup de treball integrat per tècnics del nostre departament de duanes i el responsables de les línies de transport amb el Regne Unit, especialment el terrestre, que és el que està experimentant més canvis en relació a l’operativa anterior al brexit.
L’anticipació i l’avaluació prèvia de tots els nous processos operatius i duaners, juntament amb l’experiència dels nostres equips de duanes i de transport , han estat la clau per integrar i automatitzar aquests processos, i això, no només ens ha permès ser una de les poques empreses que manté l’activitat i l’agilitat en els intercanvis comercials amb el Regne Unit, si no que, a més a més ens ha permès incrementar el volum de negoci i el flux de transports amb aquest país, de manera que inclús estem gestionant els despatxos duaners d’altres empreses de transports. A més a més tenim la certificació de OEA (Operador Econòmic Autoritzat), que ens acredita com a operador logístic de confiança davant de les Duanes de tot el món, això implica processos molt més àgils, menys inspeccions físiques de mercaderia, i altres avantatges que suposen un estalvi de costos per els importadors i exportadors.
També hem estat mantenint el flux de transport terrestre amb el Regne Unit, a l’inici del brexit, degut als problemes duaners als punts fronterers que causaven llargues cues de camions aturats durant dies, els camioners no volien fer aquesta ruta i això ha provocat escassetat de camions i en conseqüència, aturada dels intercanvis de mercaderies. Nosaltres hem sigut capaços de mantenir les rotacions dels camions, buscant solucions alternatives, per exemple embarcant els camions per vaixell evitant les zones congestionades.
Crec que això és un clar indicador que podem donar un valor afegit als nostres clients, que de moment és a l’abast de molt pocs operadors logístics que ofereixen serveis de transport amb el Regne Unit.
3- Sortint un poc del Regne Unit volia saber com ha afectat la pujada el comerç electrònic en el cas de la seva empresa?
Dins del grup TVS SCS hi ha 3 divisions de solucions logístiques, hi ha la divisió ISCS (Integrated Supply Chain Solutions) especialitzada en solucions d’integració avançades per emmagatzematge i projectes logístics, la divisió LMS (Last Mile Solutions), especialitzada en transport i distribució d’última milla i la divisió GFS (Global Forwarding Solutions) que és son estem ubicats nosaltres.
L’increment del comerç electrònic ens ha portat un augment generalitzat de les operacions, perquè la nostra divisió GFS (Global Forwarding Solutions), es l’encarregada de fer alguns dels transports intercontinentals de contenidors dels gegants del e-Commerce. La divisió LMS (Last Mile Solutions), si que en molts països, ha experimentat un fort increment de les seves operacions de transport per lliuraments d’última milla.
4- Sé perquè m’ho comentat que s’han produït canvis a Nadal Forwarding. Pot fer-ne cinc cèntims del canvis i del futur que els espera?.
Nadal Forwarding es va fundar l’any 1979 i ha anat evolucionant per diferents etapes, sempre dins de l’activitat del transport internacional i les solucions logístiques integrals.
A finals del 2017 vam entrar a formar part del grup TVS SCS, des de llavors estem oferint tot el potencial i les capacitats d’un grup logístic multinacional líder.
A banda de les capacitats operatives que he comentat al principi de presencia geogràfica i de solucions integrals de transport, logística i emmagatzematge, actualment l’empresa ja compta amb un elevat percentatge de digitalització i automatització dels processos operatius, i aquesta seguirà sent una de les prioritats pels propers anys. A tots els països del món tota la nostra xarxa treballem amb una sola plataforma informàtica de gestió d’enviaments, que està directament connectada a e-Connect, una plataforma de traçabilitat de les mercaderies i enviaments d’extrem a extrem en temps real, això permet en tot moment saber on és la teva mercaderia, quan arriba, quan queda despatxada de duanes i quan la rebràs al teu magatzem, amb la possibilitat de consultar i descarregar tota la documentació associada i els estats de comptes, factures pagades, pendents, saldos, etc.
Ara volem fer un pas més en digitalització i inversió en tecnologia avançada, volem automatitzar encara més tots els nostres processos i dotar d’eines als nostres clients que els permetin d’una manera senzilla, dur a terme totes les gestions de transport i logística mitjançant una versió de e-Connect millorada, per exemple fer ordres de transport i que aquestes quedin registrades automàticament, rebent en temps real confirmació del booking (reserva), amb les dates confirmades de recollida i lliurament i amb el cost final, poder sol·licitar cotitzacions on-line de qualsevol tipus d’operació i que aquestes quedin registrades al sistema i que s’apliquin quan es faci l’operació, etc.
Aquestes eines ja ens permeten actualment oferir suport, solucions i visibilitat d’extrem a extrem de tota la cadena de subministrament, i això fa que la relació amb els nostres clients i usuaris sigui molt més eficient.
Formem part d’un grup logístic de molta envergadura amb una gran capacitat operativa, actualment gestionem més de 140.000 TEUS anuals en transport marítim, més de 50.000 Tones de carga aèria i manipulem més de 2 milions de paquets a nivell global.
Fruit d’aquest procés integració ara canviem el nom de l’empresa i la imatge corporativa. El nom de NADAL FORWARDING, SLU desapareix i la nova nomenclatura a partir d’ara es TVS SCS INTERNATIONAL FREIGHT, SLU a Espanya. Totes les empreses del grup a tot el món tenim amb comú la mateixa nomenclatura a l’inici del nom “TVS SCS”
5- Quin tipus de transport s’ha vist més afectat per la pandèmia? Quin escenari post covid se dibuixa per vostès i la logística en general?
Tots els transports s’han vist afectats de manera molt important, els que més han rebut l’impacte i les conseqüències de la pandèmia han estat l’aeri i el marítim.
El transport marítim mundial segueix experimentant des del mes d’abril de 2020, coincidint amb l’inici de la pandèmia de Covid-19, una situació excepcional que en els últims mesos s’ha anat accentuant, fins al punt en què és realment complex coordinar una operació de transport marítim, garantint disponibilitat d’espai o d’equip (Contenidors) i una data aproximada de sortida i d’arribada a destinació.
Els elements clau que han provocat l’escenari que tenim avui dia són:
- Les cancel·lacions (Blank Sailings), la reducció de serveis i els canvis en les rotacions dels vaixells cap a rutes amb menys restriccions operatives.
- Les situacions de bloqueig de mercaderies o tancament dels països en diferents zones del món, en funció de les fases de la pandèmia.
- Gran augment del transport de materials sanitaris necessaris per a la lluita contra el COVID-19
- Menor disponibilitat de transport via aèria i la capacitat limitada dels avions de càrrega, augmentant la demanda del transport marítim.
- Increment de la demanda mundial del transport marítim en contenidor.
- Molt poca disponibilitat o cap de contenidors buits, especialment els de 40’ i 40’HC a causa de la impossibilitat de reposar equips en origen a temps.
El transport aeri, també presenta manca i dificultat de servei, això es deu principalment al fet que els vols de passatge, es van reduir en totes les rutes del món per la falta de passatgers, i els avions de càrrega no poden absorbir tot el volum càrrega, serveis i rutes de la demanda actual.
Molt lentament algunes companyies aèries tornen a operar les rutes amb més demanda, però encara molt lluny de les freqüències habituals anteriors a la pandèmia. Algunes rutes aèries amb vols directes més demandades, encara no estan operatives des de Barcelona com per exemple Atlanta, Chicago, Hong Kong, Sao Paulo (Guarulhos) i moltes altres destinacions/orígens. Les companyies estan movent les càrregues per via terrestre en camió, fins als aeroports on concentren major nombre de serveis i rutes, i des d’allí reexpedeixen al destí final.
A més en aquesta època de l’any, algunes companyies aèries del nord d’Europa es veuen obligades a cancel·lar vols puntualment, per la impossibilitat d’enlairar o aterrar del seu aeroports base per les inclemències meteorològiques.
Tots aquests factors que he detallat provoquen overbooking, la pèrdua de connexions en determinades rutes i altres problemes originats per l’excés de demanda i la falta d’espai que tenen les companyies aèries.
A poc a poc s’està recuperant l’activitat i les rutes amb sortida / arribada a l’aeroport de Barcelona i s’espera que a partir de l’1 d’abril, hi hagi més rutes i capacitat de càrrega disponibles. Això ens permetrà millorar els temps de trànsit actuals i disminuir el cost dels nolis, però encara tenim per davant un període complex per a gestionar les càrregues aèries amb l’agilitat i capacitat òptimes.
Nosaltres hem proporcionat als nostres clients solucions alternatives per anar compensant les mancances dels diferents serveis, hem protegit espais en vaixells, hem incrementat els serveis des d’Àsia per ferrocarril, hem incrementat els transports multimodals combinats camió-vaixell / camió-avió, etc., això ens ha permès seguir oferint un servei fluid i sense interrupcions.
De moment no hi ha perspectives de millora de la situació general del transport a curt termini, però mentre tant el nostre consell per minimitzar demores i esperes en operacions d’exportació i importació son:
- Demanar la màxima anticipació als proveïdors / clients per a realitzar les reserves (bookings)
- Tenir en compte que el temps estimat de l’operativa s’allargarà més de l’habitual, depenent de l’origen / destinació
- Confirmar les previsions de càrrega amb més d’una setmana d’antelació si és possible, d’aquesta manera tenim més possibilitats d’assegurar espai amb les companyies aèries o navilieres.
- Consultar i anticipar les operacions en tot moment al nostre equip de Customer Service, d’aquesta manera podem minimitzar al màxim les esperes.
- Consultar la possibilitat de serveis / solucions alternatives, en cas de necessitat amb el vostre contacte comercial.
La veritat es que aquesta pandèmia ens ha posat, i ens seguirà posant a prova a tots els sectors durant bastant temps malauradament. En el nostre cas ens podem considerar dels sectors “afortunats” per dir-ho d’alguna manera, donat que estem dins dels considerats serveis essencials i per tant sempre tenim activitat. El transport es un dels elements claus del comerç mundial i els intercanvis de mercaderia, amb la pandèmia moltes empreses s’han vist abocades al tancament, però com en totes les crisis s’obren noves oportunitats i vies de negoci per empreses vinculades en la fabricació o comercialització de productes directament relacionats amb la situació de pandèmia, o negocis que s’han reconvertit i adaptat per trobar una via de subsistència. En gairebé tots els casos el transport de les mercaderies segueix jugant un paper capital, i això ens porta a veure amb un optimisme moderat el futur immediat.
Cada dia estem patint els alts i baixos de la industria, i és molt difícil fer una previsió de la evolució a mig termini de com anirà tot plegat, mai hem tingut una crisi d’aquestes dimensions i d’abast mundial, però estem segurs de que acabarem revertint la situació.
Mentre tant la nostra missió es vetllar per l’èxit de les operacions de comerç internacional dels nostres clients, garantir el 100% de satisfacció en un moment en que és molt difícil obrir-se camí i per tant s’ha d’assegurar que tot encaixi a la primera.
Això ho treballem des de la transparència com a element més important en tots i cadascun dels processos per dur a terme la prestació dels nostres serveis de transport i solucions logístiques, i al mateix temps procurem minimitzar al màxim la petjada mediambiental de la nostra activitat, buscant contínuament solucions més sostenibles i la reducció de les emissions de CO2. El compromís de la nostra empresa i personal, es la vocació de servei orientat a facilitar a les empreses la seva expansió internacional amb èxit, tenint cura dels valors ètics, morals, socials i mediambientals, amb solucions logístiques innovadores recolzades per tecnologia avançada, que aporten valor afegit i diferenciació als nostres clients i usuaris.
Per acabar, voldria animar a tots els empresaris mallorquins a que ens facin arribar sense cap compromís, tots aquells dubtes o consultes que tinguin sobre temes de transport internacional, solucions logístiques, temes duaners, etc. Una vegada més poso per endavant la nostra vocació de servei orientada a les empreses, i estic segura de que amb alguna cosa us podrem orientar i ajudar a que el vostre projecte arribi a bon port.