
PERFILS DE PIMEM. Sebastià valdell, Abbacino
- Com ha estat la transició de SEYMA a Abbacino?
SEYMA va començar el 1982 i la varen iniciar els meus pares. Anaven a Inca quan encara hi havia fàbriques de pell. Mon pare anava a cercar les restes de les jaquetes de pell i venia a Petra, les trossetjava i en feia bolsos i aquí va començar tot. Jo record de petit veure a mon pare i ma mare fer bolsos. Aquest amor per la moda em ve un poc d’aquí. Ells ho venien a souvenirs i quan vam entrar nosaltres li va donar una altra notorietat. Vam crear una marca pròpia perquè veiem que era imprescindible i això ens va donar molta força. Ara està a 12 països.
2- Per a molts el món de la moda és un misteri. Tendències, colors, disseny…Com se prepara una temporada en el vostre cas?
És un món un poc increïble. Nosaltres estam a una web que és francesa. Aquesta gent és la que indica uns certs criteris i després tu com a marca t’ha creat el teu propi criteri, com per exemple en el nostre cas, som mediterranis. Tot allò que fa olor de Mediterrània ho agafam i ja cream els nostres propis dissenys. Ells són els que decideixen quins colors estaran de moda i tots seguim més o manco la mateixa estructura.
3- Accpetam idò que hi ha un criteri meditarrani. Com és?
Quan anàvem a fires, Anglaterra, Alemanya o Itàlia explicava que érem de Mallorca i això era un valor afegit. Ens tenen no només com una illa turística sinó una illa amb creativitat. Som potents tot i que hem anat a menys, però, ser de Mallorca, segueix sent un valor afegit.
4- Estam en uns moments difícils i tot apunta a que la COVID i les seves variants estaran entre nosaltresn duant un temps, esperem que curt. Quin estratègia teniu pensada?
Em defineixo com un optimista compulsiu. Sempre intent trobar solucions davant un context que certament és molt complex. Ara tenim el problema de les matèries primeres, vagues de transport. Constantment tenim problemes, però el sol surt per tothom i si tens les coses clares i tens un bon producte amb valor afegit hi ha possibilitats per tothom.
5- A la darrera gala de PIMEM vos vau emportar el Premi Indústria. Què suposa per vosaltres aquest guardó?
És un reconeixement a la feina feta. Hi ha una paraula que m’agrada molt, la resiliència. Les empreses resistents són aquests que davant una cosa terrible, com pugui ser la COVID, no només no han sigut vençudes sinó que han sortit reforçades. Nosaltres som un exemple d’això. Aquests dos anys durant la COVID hem pogut fer les mascaretes i això ens ha donat una força molt bona i d’aquest reconeixement.