Actualidad

Información actualizada de interés

PIMEM-AEIPIB i el Consell fan passes en ferm per a la promoció internacional del producte local

L’Associació d’Empreses Productores dels Illes Balears (AEPIB) ha obtingut el suport del Departament de Promoció Local del Consell de Mallorca. En la reunió mantinguda entre la institució i l’associació es van posar les bases per a començar a finançar projectes internacionals a fi de poder fer costat a les empreses mallorquines que formen part de l’associació a arribar a nous mercats. També entre els objectius de AEPIB està la de promocionar els productes agroalimentaris locals, fer campanyes entre els residents perquè la tendència del consumidor sigui cada vegada la d’apostar per la producció  local.

El Director Insular de Promoció Econòmica i Producte Local, Joan Font, ha assegurat que “la voluntat en la promoció del producte local és ferm i es treballarà per a estar com a mínim en la principal fira internacional de les quatre que encaixen per al sector”. Font ha afegit que “tenim contemplades les partides necessàries per a complir amb els objectius i només queda veure quina serà la via administrativa més eficient”.

Per part seva, Laura Calvo de Flor de Ses Salines i membre de la directiva de AEPIB, valora la reunió de molt positiva i assegura que “s’han establert unes bases per a començar projectes de promoció on els productes locals siguin els veritables protagonistes tant en mercats internacionals com a les nostres illes”. Calvo assegura que “són moments per a l’associacionisme útil i valent ja que es tracta de sumar esforços entre empreses afins a un sector i fer propostes clares i viables a l’administració perquè prenguin cartes en l’assumpte”.

Finalment, Biel Riera de Teixits Riera i també vocal de la Junta, ha assegurat que “es tracta de veure les partides concretes que es destinaran a la promoció ja que les estades internacionals el més important és tenir continuïtat”. Riera ha afegit que “les fires en si són bones inversions perquè sí és cert que et permeten augmentar les vendes i establir noves relacions comercials fent possible no dependre tant del mercat balear”.