PIMEM apunta cap a un 60% d’ocupació per aquesta temporada i l’espera del que faci el Govern Britànic
La Federació de la Petita i mitjana empresa de Mallorca (Pimem) apunta a un 60 per cent d’ocupació per a aquesta temporada, a partir d’un estudi de demanda elaborat amb dades de les empreses locals Dingus, Juniper, Roiback, Processing Smart i Fideltour.
Luís Sánchez, membre del comitè Executiu de PIMEM ha assegura que “La temporada turística d’enguany a les Illes presenta una recuperació molt favorable, però serà necessari potenciar la promoció”. Sánchez ha assegurat que “és important mirar cap el turisme domèstic i que les iniciatives com els bonus que ha posat en marxa el Consell de Mallorca demostra que funciona”.
Aquest informe destaca la necessitat de reduir la dependència del turisme europeu, i potenciar el mercat nacional i el producte local per a fomentar l’arribada de turistes nacionals. Les empreses que han elaborat l’informe asseguren que els preus no s’han vist incrementats per a recuperar les pèrdues econòmiques, però alerten que és una cosa que podria passar de cara al mes de setembre, i és una cosa que cal evitar.
L’informe també assenyala que les reserves ja superen per tres a les de 2020, i encara que les d’última hora s’han reduït, els ràtios de reserva anticipada s’acosten més als habituals. A més de potenciar el mercat nacional, l’informe destaca la necessitat de recuperar antics clients, de fer que repeteixin.
Jaime Monserrat, CEO de Dingus, va apuntar en la presentació que «els hotelers han de diversificar encara més la seva aposta pels mercats emissors tradicionals i alternatius. La nostra previsió és que podrem tenir a Balears una temporada amb un 45% del que es va registrar en 2019».
Leonardo Llorente, director de producte de Roiback, va donar a conèixer que en les últimes setmanes «s’ha produït un increment del 122 per cent de les reserves i els nivells de cancel·lació segueixen a la baixa».
El director general de Juniper, Juan Mateos, va incidir en què la demanda és gairebé parella a la de 2019 i el director general de Fideltour, Javier Pérez, va puntualitzar que dos de les tres reserves que es realitzen cap a les Illes «procedeixen d’Alemanya i Espanya, per la qual cosa cal continuar llançant missatges positius que som un destí segur i sostenible, per a així generar confiança».
Luis Sánchez, director de ProcessingSmart i membre de l’executiva de PIMEM, va indicar que estem en el bon camí però cal «cuidar tots els aspectes de cara a competir amb els destins vacacionals del Mediterrani».