PIMEM Digital Step. Un servei directe cap a la transformació de les nostres pimes i autònoms
Dia 30 de juny, Dia de les xarxes socials, un bon moment per deixar dues reflexions sobre com pot ajudar aquesta eina als nostre socis.
PIMEM Digital Step és un servei que s’ha creat aquest any per poder assessorar als nostres socis dins la seva estratègia de transformació digital. Dues agències i dues professionals varen accedir a poder assessorar als nostres empresaris i autònoms per una més ràpida i segura adaptació a l’economia digital i a uns preus molt competitius per tal de poder sumar esforços en temps molt difícils. Tan na Júlia Dot com na Maria del Mar ens han deixat una breu reflexió sobre el paper que juguen les xarxes socials dins el camp del màrqueting en concret i dins l’estratègia de l’empresa en general.
Júlia Dot. Julen Creatius
Les xarxes socials han representat i representen una gran oportunitat per a les pimes i autònoms ja que abans la visibilitat i el coneixement de la seva activitat era gairebé impossible per un tema de costos. Ara cada xarxa té un determinat perfil d’usuari i això és un bon punt de partida per fer arribar per donar a conèixer el producte o servei al potencial comprador o consumidor. Això no vol dir que les xarxes serveixen per vendre, sinó que són un complement que pot reforçar tant la primera fase d’impacte com fases posteriors com la de voler saber més, comparar i finalment comprar. Tot aquest procés era impensable de costejar per una pime als mitjans convencionals degut a la gran inversió que suposava. Només les grans companyies amb departaments de màrqueting ben estructurats podien dur a terme aquestes estratègies.
Ara bé les xarxes només són una eina, no són el contingut. L’empresa que dóna la passa de la comunicació digital ha de ser conscient que implica molta feina de continguts ben sincronitzats amb l’objectiu que tengui l’empresa a nivell general. Si el tret diferencial de l’empresa és la innovació, la sostenibilitat, el disseny, la qualitat…el que sigui haurà d’anar construint els seus missatges més importants sobre aquests valors. Després sempre hi ha informació corporativa general que va molt bé per però el contingut nucli i més important ha d’estar sempre lligat al que fa, com ho fa i perquè així aquella pime o autònom. Resumint, les xarxes són una gran oportunitat sempre i quan tinguem clar la importància de la creació i gestió del contingut.
Maria del Mar. Disstint
Les xarxes socials són un dels motors d’informació i opinió més importants que tenim avui en dia. Ben gestionades són un bon accelerador pel negoci, mal gestionades poden ser un fre.
Per molt que un negoci en vulgui prescindir, és impossible defugir del seu impacte. Per exemple, els clients poden posar ressenyes positives o negatives a les xarxes, inclús sense que el negoci hagi donat d’alta ell mateix un perfil.
Ara bé, això no significa que una bona gestió de les xarxes socials sigui suficient per a que el negoci funcioni, ja que només en són una part de l’engranatge. Darrera hi ha d’haver un bon producte/servei, una bona atenció al client, etc.
El que si que està clar és que són una realitat que ha quedat a la nostra societat i que tenen molt d’impacte en les nostres vides, convertint-se així en una eina que, en major o menor mesura, els negocis han d’integrar en la seva comunicació.