
PIMEM qualifica de bones les dades de l’atur però emplaça a l’administració, a les patronals i els sindicats a aprofundir en els temes que posen en perill la competitivitat empresarial; manca de mà d’obra, formació especialitzada, innovació i sostenibilitat
Setembre va concloure a Balears amb 30.154 persones registrades en les llistes de l’atur, 30.154 menys que en el mateix mes de 2022, la qual cosa suposa un descens de la desocupació del 18,18%, la major caiguda interanual de totes les regions Espanyoles. Segons les dades fetes públiques aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social, en comparació amb el mes d’agost l’atur va augmentar al setembre en l’arxipèlag en 23 persones, un 0,08%. En el conjunt del país, la desocupació es va reduir el mes passat un 7,46% en termes interanuals i d’agost a setembre va pujar un 0,73%.
El president de PIMEM creu que és el millor escenari per afrontar reptes que són claus pel futur de la competitivitat de les pimes. “Continuem amb una molt bona dinàmica, però des de PIMEM creiem que és el millor moment per afrontar reptes i que són i poden ser encara més el nostre punt feble; la manca de mà d’obra en general, la formació especialitzada per cobrir llocs de feina multisectorial, l’adquisició de coneixements en innovació i professionals ja qualificats que incorporin metodologia per una gestió sostenible. Són en els bons moments quan es poden plantejar i posar en marxa en més seguretat iniciatives que ajudin els empresaris a fer front els reptes a mitjà i a llarg termini”.