Actualidad

Información actualizada de interés

Reflexió de Miquel Àngel Mateu, president de PIMEM-Comerç sobre el periode de rebaixes: “Demanam unes compres responsables, que comprin tot allò que necessitin de manera premeditada”

“Pensam que aniràn bé, de fet hi ha molts de comerços que les comencen avui mateix i segur que molta gent les aprofitarà per comprar els regals dels Reis o per comprar allò que necessitin. De totes maneres, hem de tenir en compte que ses Rebaixes actuals ja no són el que eren abans.

Recordem que a l’any 2012, el Govern de’n Mariano Rajoy va liberalitzar els periodes de rebaixes i des d’ençà tots estam acostumats a que ens bombardegin constantment amb promocions de per tots els costats, ja sigui a tendes físiques o per comerç digital. Des d’aquell moment, és cada comerç qui decideix quan les vol posar i això fa que els periodes de rebaixes que coneixiem abans quedin diluïts durant tot l’any i no tenguin sa mateixa importància que tenien fa 10 anys enrera. Sobre avançar-les o no, és el mateix debat de sempre.

Hi ha unes persones que estan a favor perquè pensen que quan abans les posin, abans començaran a vendre i n’hi ha altres que pensen que tanmateix sa gent acabarà comprant el que necessita i pagarà el preu que li demanin. Evidentment, lo ideal seria que es tornassin a definir uns periodes de rebaixes concrets i que tots els comerços, grans superficies i comerç on line comencin el mateix dia, perquè això implica que les grans empreses tenguin avantatges damunt les petites perquè ells tenen molt més marge comercial damunt cada venda, inclús, moltes d’elles fabriquen roba o altres productes de més baixa qualitat per vendre durant els periodes de rebaixes, cosa que no té sentit si tenim en compte que ses rebaixes es van crear per eliminar les existències de stock que no s’havia venut.

De totes maneres, pens que a dia d’avui és molt difícil, per no dir impossible, poder regular-ho tot de manera unificada si tenim en compte que el comerç digital ven a nivell mundial i controlar les les normatives de tots els països existens, ho fa més complicat.

Des de Pimem Comerç ens agradaria fer una crida d’Atenció a la població perquè faci unes compres responsables, que comprin tot allò que necessitin de manera premeditada, que vagin a comprar igual que van al supermercat: amb una llista feta i que no es deixi enlluernar pel marketing agressiu de les grans empreses. S’ha de comprar allò que es necessita i no tot el que ens posen davant els ulls. El gran problema és que més del 90% de les compres són impulsives i, com que les grans empreses, evidentment ho saben, fan un màrketing super agressiu per atreure l’atenció dels consumidors per vendre el màxim possible i rentabilitzar al màxim possible cada m2 de les seves botigues”.