ACTUALIDAD INFORMATIVA DE PIMEM

Información actualizada de interés

Socis en moviment. Entrevista a la consultora empresarial Paloma Borja (a l’esquerra). “Ningú vol dir que no li va bé, però, al final la realitat s’imposa, vivim temps de canvis”

  1. 1- Vostè se defineix com a consultora de processos i relacions empresarials. De quin tipus de processos i quin tipus de relacions xerram?

Em refereixo als processos i relacions personals que es donen dins de l’ empresa, les possibles tensions, apaties, dificultats que apareixen pel desenvolupament del propi treball al llarg del dia a dia o quan s’ha de fer una nova incorporació o un canvi per a una nova implementació d’ un nou servei, programa informàtic,  línia de producte…

2- Com neix aquest tipus de consultoria? Com va detectar que hi havia mercat dins aquest espais empresarial?

On més temps passem a la vida és a la nostra feina i tan mateix, veig que hi ha molta gent que va i està a disgust a treballar, quan la feina dignifica, és la teva manera d’aportar al món. Sentí que aquí hi ha una feina a realitzar, que es gaudeixi a la feina, ja que d’aquesta manera aquesta persona quan surti de la seva feina també estarà millor, quan arribi a casa amb la seva família, amb els seus amics, des d’aquí sorgeix.

3- Com estan les pimes de Mallorca en quan a deixar-se assessorar i seguir unes pautes que els ajudin a millorar? Nota col·laboració sincera, interès real, ganes d’aprendre…?

No te enganyaré, és complicat i difícil, ningú vol dir que no li va bé, però, al final la realitat s’imposa, vivim temps de canvis i si no impliques el teu equip de treball, si no aconsegueixes transmetre una imatge de marca honesta i coherent avui dia amb les xarxes el client ho veu i si ho fas només per façana es nota i ho noten. Avui pots estar bé, però A cost i desgast de qui? I? ¿Dins de 5 anys com estaràs? És per això que un cop l’equip directiu vol començar a millorar i transformar la seva empresa, sí que hi ha una obertura i col·laboració, sinó és impossible realitzar la meva feina.

4-Quin són els problemes més greus o dificultats que tenen les persones al capdavant de les pimes i que ha detectat vostè al llarg de la seva carrera?

Se’n podrien assenyalar tres principalment, d’una banda quan l’equip directiu no és sòlid, quan no hi ha una bona comunicació entre ells això comporta grans dificultats que es veuen en crispació i desobediència en l’equip de treball. Un altre aspecte important és desconèixer l’ origen de l’ empresa, és important que tota l’ organització sàpiga d’ on ve, quins són els seus valors, virtuts i a més es publiqui, això dona unitat i cohesió i per últim és important que es respectin els límits, cadascú ha de tenir responsabilitat de les seves accions, recursos i competències. Quan apareixen secrets, tractes de favor, algú vol fer la feina d’un altre….. no acabarà bé.

5-Els i les empresàries que donen la passa per deixar-se assessorar en què noten els efectes a nivell personal? I a nivell empresarial; com es tradueix en la competitividad de l’empresa o si vol vostè, resultats?

La millora és tant a nivell personal com professional, ja que les empreses estan conformades per persones i les persones no som compartiments estancs, tot està connectat per tant els efectes es veuen en ambdós plans.

A nivell personal es guanya en tranquil·litat, seguretat i confiança. Veus més clares les teves decisions, es produeix una sensació de més fluïdesa, la càrrega i pressió s’alleugereix.

I a nivell empresarial augmenta la implicació de l’ equip de treball, es guanya en competitivitat, es redueix el nivell de rotació i les baixes. Es produeix una paradoxa, l’ empresa és més forta i alhora més flexible, els elements que componen l’ organització encaixen millor.